Gener 2016

Programa d'Emprenedoria Social de "la Caixa" 2016

Programa Emprenedoria Social

Amb el desenvolupament d'aquest programa, l'Obra Social "la Caixa" aposta per donar suport a emprenedors i empreses socials sostenibles, d'acord amb el seu compromís de donar oportunitats a les persones i col·laborar en la solució de les necessitats socials.

El Programa d'Emprenedoria Social de "la Caixa" vol assolir els objectius següents:

- Incrementar l'impacte social de les empreses socials de nova creació.
- Augmentar les probabilitats d'èxit de les noves iniciatives emprenedores.
- Accelerar la consolidació d'empreses socials de nova creació.
- Donar a conèixer a la societat els nous emprenedors socials i sensibilitzar la ciutadania sobre la importància d'aquesta nova tipologia d'empreses.
- Afavorir la transformació de les entitats socials en empreses socials.

El programa s'adreça a entitats socials que vulguin obrir una primera línea de negoci, a persones que tinguin un pla d'empresa amb impacte social, i a empreses socials amb menys de tres anys d'antiguitat.

El termini de presentació de projectes començarà el 20 de setembre de 2016 i finalitzarà el 25 d'octubre de 2016.

RedEmprendia llança la primera plataforma de finançament col·lectiu per a projectes universitaris

RedEmprendia Crowdfunding

Fer realitat el teu projecte és molt més fàcil quan comptes amb el suport d'altres persones. Aquesta és la filosofia amb la que neix RedEmprendia Crowdfunding, la primera plataforma de finançament col·lectiva per a projectes universitaris de l'àmbit iberoamericà.

En col·laboració amb Lánzanos, pioners del crowdfunding a Espanya, i amb el mecenatge de Banco Santander, a través de Santander Universidades, RedEmprendia ha creat una plataforma online on els universitaris poden aconseguir recursos econòmics per fer realitat les seves idees, sumant petites aportacions de persones interessades a les que han d'oferir a canvi una recompensa.

RedEmprendia Crowdfunding està obert a qualsevol iniciativa emprenedora, tecnològica, cultural, social, mediambiental, etc. promoguda per estudiants, investigadors i professors de les universitats iberoamericanes.

El termini per presentar projectes finalitza el 15 de març de 2016.

Premis Rey Jaime I 2016

Premis Rey Jaime I

Els Premis Rey Jaime I, convocatòria d'àmbit nacional, estan organitzats per la Fundació Premis Rey Jaime I de la Comunitat Valenciana. Aquesta convocatòria presenta les següents modalitats: investigació bàsica, economia, recerca mèdica, protecció del medi ambient, noves tecnologies i emprenedor.

Es podran presentar totes aquelles persones físiques que hagin efectuat la major part de la seva tasca professional a Espanya i que preferentment resideixin a Espanya.

Es convida per a la proposta de candidats a Investigadors, Universitats, Reials Acadèmies, Col·legis Professionals, Hospitals, Fundacions, Empreses, Associacions Empresarials i Escoles de Negoci.

El guanyador de cadascun dels premis rebrà 100.000 euros amb el compromís de destinar una part de l'import a la recerca a Espanya, un diploma i una medalla d'or.

El termini per presentar candidatures finalitza el 21 de març de 2016.

XV Edició del Premi Everis

Everis

El Premi Everis s'atorgarà a aquella candidatura que la seva proposta tingui com a objectiu l'explotació d'una innovació tecnològica, de gestió, social o ambiental, en les següents categories: nous models de negoci en l'economia digital; tecnologies industrials i energètiques; i, biotecnologia i salut.

Els projectes han de trobar-se com a mínim en fase de prototipatge, que tinguin un elevat component innovador i que demostrin un potencial significatiu de creixement.

Podrà participar en la present convocatòria del Premi Everis qualsevol emprenedor, grup d'emprenedors, així com societats ja constituïdes.

El Premi consisteix en una aportació econòmica de 60.000 euros que servirà per contribuir al desenvolupament i llançament del projecte guardonat, així com, si així ho considera el jurat, podrà oferir també un paquet de serveis d'acompanyament amb caràcter gratuït del valor i la durada que es determini amb un màxim de 10.000 euros i un màxim de sis mesos.

El termini per presentar propostes finalitza el 31 de març de 2016.

Premis Fundación BBVA Fronteras del Conocimiento 2016

Premis Fundación BBVA

Aquests premis són expressió del compromís de responsabilitat social del Grup BBVA amb el reconeixement de la investigació científica i tecnològica d'excel·lència en diverses àrees del coneixement.

Es contemplen vuit categories de premis: Ciències Bàsiques (Física, Química, Matemàtiques); Biomedicina; Ecologia i Biologia de la Conservació; Tecnologies de la Informació i la Comunicació; Economia, Finances i Gestió d'Empreses; Música Contemporània; Canvi Climàtic; i, Cooperació al Desenvolupament.

Els candidats seran una o més persones físiques de qualsevol nacionalitat.

La dotació dels Premis Fundación BBVA Fronteras del Conocimiento és, en cadascuna de les seves categories, de 400.000€, un diploma i un símbol artístic.

El termini de presentació de candidatures finalitza el 30 de juny del 2016.