Gener 2021

Obert el Programa CaixaImpulse 2021

CaixaImpulse

El Programa CaixaImpulse impulsa la creació d’empreses i productes en l’àmbit de les ciències de la vida i de la salut. El programa dóna suport a projectes innovadors al llarg d'àmplies etapes de desenvolupament: des d'etapes inicials de validació fins al punt d'atracció d'inversió privada o l'establiment d'acords amb la indústria. El programa es divideix en dues convocatòries diferenciades:

- Validate: dóna suport a projectes d’investigació biomèdica en fase inicial per ajudar-los a validar el seu actiu i definir el seu pla de valorització: TRL 1-4, actiu protegit o protegible, pla de valorització i viabilitat de comercialització.

- Consolidate: dóna suport a solucions altament innovadores per aconseguir la preparació de la inversió i apropar-se a les etapes de comercialització: TRL 4+, actius protegits, pla empresarial/d’implementació, atracció d'inversors i accés al mercat.

Dotació pressupostària:

- CaixaImpulse Validate proporciona fins a 100.000 € per projecte per crear i implementar un pla de valorització. Els participants també reben capacitació, assessoria i consultoria experta per afinar els seus plans i maximitzar el valor dels seus projectes.

- CaixaImpulse Consolidate proporciona fins a 300.000 € per projecte i ofereix capacitació especialment per a projectes biomèdics amb un TRL de 4 o més. L'objectiu és impulsar els projectes a una etapa preparada per a la inversió.

CaixaImpulse s’adreça a investigadors/es dels centres de recerca que estiguin treballant en projectes que generin valor per a la societat, principalment centres universitaris, hospitalaris i altres centres de recerca o entitats sense ànim de lucre adreçades a la investigació.

Termini de presentació:

CaixaImpulse Validate: fins l'1 de març de 2021.

CaixaImpulse Consolidate: per ser considerat per a la propera ronda, enviï la seva carta d'intenció abans del 22 de març de 2021.

Oberta la Call for Technologies 2021 del Programa The Collider

The Collider 2021

The Collider, programa pioner d'innovació i transferència de tecnologia promogut pel Mobile World Capital Barcelona, ha obert una nova convocatòria per a la captació de projectes tecnològics.

L'objectiu principal d'aquest programa és apropar la ciència al mercat, fomentant l'actitud emprenedora en universitats i centres d'investigació, per tal de generar spinoffs d'alt valor afegit per a la indústria i la societat. Els reptes de l'actual convocatòria s'agrupen en 5 sectors principals: Salut, Indústria 4.0, Energia, Mobilitat i Agri-Food. Aquest darrer sector, l'agroalimentari, és novetat en aquesta edició.

La tecnologia agroalimentària té un gran potencial de creixement en la transferència de tecnologia i The Collider vol promoure la disrupció tecnològica en aquest sector en la present edició, mitjançant l’obertura d’una nova vertical agroalimentària i un acord de col·laboració amb l’IRTA.

El programa va dirigit a estudiants de màster, doctorat, PhD, PostDoc o investigadors vinculats a un grup de recerca d'universitats o centres de recerca o tecnològics.

Després de la Call for Technologies, se seleccionaran els 15 projectes que millor resolguin els reptes industrials i se'ls convidarà a participar a la nova edició de The Collider. Els projectes escollits rebran unes aportacions de 2.000€ fruit de la col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i el programa The Collider.

En cas de voler participar en el programa, poseu-vos en contacte amb el Trampolí Tecnològic-Unitat de Valorització i Transferència (UViT) de la UdL a través del correu rdi.valoritzacio@udl.cat.

La convocatòria estarà oberta fins al 7 de març de 2021.

Fons d'Emprenedors de la Fundación Repsol

Fons Emprenedors

Ja està en marxa la 10a convocatòria del Fons d'Emprenedors de la Fundación Repsol, un programa d'acceleració per a startups que ofereixin solucions innovadores en els àmbits de les tecnologies de baixes emissions, l'economia circular i la digitalització de la indústria energètica.

El Fons d'Emprenedors dóna suport cada any a sis/vuit empreses en fase pre-comercial, donant-lis l'impuls que necessiten per a convertir-se en realitats de mercat en el menor temps possible. Totes elles tenen en comú que estan desenvolupant innovacions que contribueixen a una transició energètica més sostenible.

Els projectes que resultin seleccionats rebran suport econòmic de fins a 120.000 euros durant un any i assessorament per part d'un equip de mentors experts que els acompanyarà durant l'etapa d'acceleració. Quan això sigui possible, les startups també poden testar prototips en instal·lacions industrials i desenvolupar pilots en col·laboració amb els professionals de Repsol. Aquest suport no implica cap mena de participació en el capital de l'empresa ni cessió de drets de propietat intel·lectual per part de Fundació Repsol.

El procés d'acceleració té una durada d'un any amb inici al setembre de 2021.

El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 3 de març de 2021.

Les ciències de la vida a Catalunya

Informe

Les ciències de la vida es defineixen per la combinació de quatre subsectors principals: el farmacèutic, la biotecnologia, els productes i dispositius sanitaris i la salut digital. Amb dades de 2019, a Catalunya hi ha 1.200 empreses i 89 organitzacions dedicades a la recerca que es poden incloure dins d’aquesta definició. Unes xifres que encapçalen l’informe Les ciències de la vida a Catalunya, elaborat per ACCIÓ i on s’hi recullen totes les dades, tendències i oportunitats.

Es tracta d’un sector amb un pes elevat dins l’economia catalana. No en va, el 2018 ha acumulat una facturació de 19.767 milions d’euros, que equivalen al 3,5 % del PIB de Catalunya. Alhora, genera 55.440 llocs de treball.

Consulta l'Informe