Abril 2019

Fòrum d'Inversió 2019 d'ACCIÓ: descobreix les startups més innovadores i vota pel projecte guanyador

Fòrum Inversió ACCIÓ

El pròxim 8 de maig, tots els emprenedors i inversors tenen una cita a Barcelona al Fòrum d’Inversió d’ACCIÓ, l'esdeveniment de referència per a les startups de Catalunya.

Al Fòrum d'Inversió hi competeixen 21 startups dividides en 3 categories: ciències de la vida i de la salut, TIC i altres tecnologies. Després d’escoltar els seus pitchs, el vot del públic escull les 9 finalistes, que tenen 5 minuts per exposar els seus projectes davant del panel d’inversors. D’entre aquestes sorgeix la startup guanyadora amb més potencial de creixement internacional.

Al llarg de tot el matí, més enllà de la competició de startups, podràs conèixer l’ecosistema emprenedor de Hong Kong de la mà d’Angie Lau. També es viuran demostracions tecnològiques en directe i podràs gaudir d’un espai habilitat per al networking. Inscriu-t’hi i obtindràs l’enllaç de l’aplicació on podràs concertar les entrevistes i permetre que te’n demanin. Prepara la teva agenda i troba’t amb emprenedors, inversors i grans empreses.

Consulteu més informació

"Aspirar a l'or: la PI i l'esport", lema del Dia Mundial de la Propietat Intel·lectual

Dia Mundial PI

Cada 26 d'abril se celebra el Dia Mundial de la Propietat Intel·lectual i Industrial (PI), commemoració creada l'any 2000 per l'Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (OMPI) per donar a conèixer la funció que exerceixen els drets de PI en el foment de la innovació i la creativitat.

Amb el tema d'aquest any, “Aspirar a l'or: la PI i l'esport”, la OMPI vol homenatjar els herois de l'esport, i a totes les persones que, a tot el món, estan innovant entre bastidors per a millorar el rendiment en l'esport i augmentar l'interès que desperta a escala mundial.

L'objectiu és celebrar junts l'esport com a manera de fomentar la participació, la inspiració i la innovació, així com el treball mancomunat que contribueix a difondre els assoliments de la humanitat.

Oberta la Call4Technologies del programa The Collider

Call4Technologies

El programa d'innovació The Collider està promogut per Mobile World Capital Barcelona i connecta talents científics i empresarials per crear noves startups basades en tecnologia disruptiva que aborden els reptes de la societat i la indústria per:

- Realitat Virtual
- Intel·ligència Artificial
- Blockchain
- Internet of Things
- 5G

Juntament amb més de 60 corporacions, s'han definit objectius sectorials que es focalitzen en millorar l’eficiència, l’accessibilitat i la sostenibilitat en Mobilitat, Salut i Benestar, Indústria 4.0 i Serveis Públics. Les tecnologies que ofereixin solucions centrades en superar aquests desafiaments disposaran del suport de grans corporacions amb interès en realitzar validacions i proves pilot.

The Collider ha dissenyat un programa intensiu de formació empresarial de 6 mesos, destinat a Doctors, Posdoctorats, universitats, estudiants de Màster o investigadors que desitgin explorar el potencial de mercat dels seus projectes de recerca.

Se seleccionaran els 15 millors projectes que superin els desafiaments de la nova edició i se'ls convidarà a participar a The Collider. Un dels criteris principals per a la selecció és l'etapa de maduresa de les tecnologies, el que significa que es recompensen els projectes que estan prou desenvolupats per començar a engegar proves pilot.

Més arguments per participar:

● Les startups creades al programa rebran fins a 50K€ d’inversió inicial
● Espai de treball al hub tecnològic Pier01 – Barcelona Tech City
● Accés a l’àmplia comunitat d’experts, mentors i corporacions de MWCapital
● Suport en recaptació de fons
● Participació al Mobile World Congress i 4YFN

La convocatòria finalitza el 31 de Maig de 2019!

En cas de voler participar en el programa, poseu-vos en contacte amb la Unitat de Valorització i Transferència (UViT) de la UdL (rdi.valoritzacio@udl.cat).

Descobreix més informació sobre el programa

Matchmaking Event Smart Cities

Matchmaking Smart Cities

El proper 9 de maig se celebrarà a Pamplona el Matchmaking Event Smart Cities, organitzat en el marc del projecte Poctefa aCCeSS.

A través d'aquesta jornada es pretén buscar un espai de trobada perquè diferents entitats, empreses i investigadors (de Navarra, la Rioja, Aragó i Lleida, per la part espanyola i Pyrénées Atlantiques, Pyrénées-Orientales i Haure-Garonne per la part francesa) amb interessos comuns o pròxims es trobin, interactuïn i puguin en un futur col·laborar o treballar en algun projecte en comú.

Les àrees d'interès que es tractaran són les següents: entorns intel·ligents, internet de les coses, eficiència energètica, governança, e-health, sensorització, big data, comunicacions, habitabilitat, movilitat, medi ambient i sostenibilitat.

Les universitats que hi participen són la Université Fédérale Toulouse, Université de Pau, Université de Perpignan, Universidad de la Rioja, Universidad Pública de Navarra, Universidad de Zaragoza i la Universitat de Lleida.

La inscripció es pot formalitzar omplint el següent formulari abans del 29 d'abril.

Els assistents de la Universitat de Lleida podran tenir les despeses de desplaçament i manutenció cobertes pel projecte aCCeSS.

Consulteu el programa i el cartell de la jornada.

La UdL, en 'serveis mínims' durant la Setmana Santa

Tancament UdL

La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant la Setmana Santa i es manté en serveis mínims per estalviar uns 30.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses. La majoria d'edificis suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 15 i 22 d'abril, ambdós inclosos. A banda de mantenir-se el servei de seguretat les 24 hores en tots els campus, també roman oberta la Biblioteca de la Facultat de Lletres, a l'edifici del Rectorat.