Setembre 2016

Oberta la II Convocatòria del Programa UdL-Impuls

Logo Santander

El programa UdL-Impuls té com a finalitat impulsar l'activitat de col·laboració en projectes d'R+D+i en els àmbits estratègics del Pla de Recerca de la UdL: Agroalimentació, Biomedicina, Tecnologia i Sostenibilitat, i Desenvolupament Social i Territorial, entre grups i centres de recerca de la UdL i les empreses o entitats d’àmbit social no vinculades amb la UdL amb l’objectiu de fomentar la creació d’ocupació de doctors i tecnòlegs que puguin contribuir en el desenvolupament de solucions innovadores en el marc de l’estratègia RIS3CAT i en els àmbits estratègics esmentats.

Pot sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria qualsevol membre del personal acadèmic i investigador de la UdL amb el grau de doctor i vinculació permanent amb dedicació a temps complet que pertanyi a un grup de recerca de la UdL, preferentment enquadrat en un dels centres de recerca propis de la UdL o amb els centres on la UdL té personal vinculat. L’ajut té com a funció donar suport al desenvolupament d’un projecte d’R+D+i d’interès per a una empresa o entitat d’àmbit social no vinculada amb la UdL. Aquesta nova convocatòria és per a investigacions que es desenvolupin en el període 2017-2019.

La producció porcina, el control de les males herbes resistents a herbicides, els sistemes d'energia solar innovadors i el benestar de les persones són alguns dels temes que van centrar els projectes de recerca de la UdL, seleccionats en la darrera convocatòria del programa UdL-Impuls i desenvolupats amb la col·laboració de diferents empreses, espanyoles i internacionals.

La UdL compta amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per al desenvolupament d'aquesta activitat, entre altres, amb una aportació d'un milió d'euros per cinc anys.

El programa UdL-Impuls es va posar en marxa l'any 2010 amb l'objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre els grups de recerca de la Universitat i les empreses. Va permetre la posada en marxa de 10 programes d'investigació sobre temes com ara la robòtica aplicada a la recollida de fruita, els nous mètodes de predicció per al conreu de tòfona o el control de plagues.

Termini de presentació de sol·licituds: 30 d'octubre de 2016.

Consulteu les bases de la convocatòria.

Consulteu notícia relacionada.

Propera obertura de la convocatòria Llavor i Producte del Programa Indústria del Coneixement 2016

Industria del coneixement

Ahir dilluns, 12 de setembre, vam estar presents en l'acte de presentació del Programa Indústria del Coneixement 2016 amb les convocatòries Producte i Llavor.

Aquestes convocatòries permeten realitzar prototipus i proves de concepte i valorització del coneixement. S'espera l'obertura al mes d'octubre de 2016.

El Programa Indústria del Coneixement pretén afavorir el desenvolupament de noves empreses de base científica (spin-offs), derivades de la recerca que es duu a terme a les universitats i els centres de recerca, en el marc de l'estratègia per transferir la tecnologia i el coneixement generats en l'entorn acadèmic i científic al sector empresarial.

Consulteu la presentació de les convocatòries.

Si esteu interessats en aquestes convocatòries, comuniqueu a trampoli@oficinardi.udl.cat