Agroalimentació i sostenibilitat, als projectes seleccionats de l'UdL-Impuls

UdL Impuls

La Sala de Graus de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida ha acollit aquest matí una jornada de presentació dels projectes seleccionats en la darrera convocatòria UdL-Impuls i dels investigadors/es contractats.

La producció porcina, el control de les males herbes resistents a herbicides, els sistemes d'energia solar innovadors i el benestar de les persones són alguns dels temes que centren els projectes de recerca seleccionats de la UdL i que es desenvoluparan amb la col·laboració de diferents empreses, espanyoles i internacionals.

Projectes seleccionats

La convocatòria de l'UdL-impuls 2015 inclou un total de sis projectes: Millora i valorització de la tecnologia IPF-UdL per a producció porcina orientada a incrementar el seu potencial innovador i beneficis de la seua aplicació comercial, liderat pel catedràtic de l'ETSEA Jesús Pomar, amb la col·laboració de Vallcompanys i Exafan S.A.; Estratègies, instruments i tecnologies per a la gestió sostenible de males herbes, del també catedràtic de l'ETSEA Jordi Recasens, amb les multinacionals Bayer CropScience, BASF, Du Pont de Nemour, Syngenta i Gaena; Sistemes solars innovadors per a integració arquitectònica, de Daniel Chemisana i amb el suport de l'empresa IASO S.A.; L'impacte de les interrelacions entre política i societat en el benestar de les persones a les comarques de Lleida, amb el degà de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, Carles Alsinet, i la firma User FeedBack Systems; Estudi metabolòmic, lipidòmic i proteòmic en mostres de cervell d'un model animal d'obesitat, del professor de Medicina Manel Portero amb el grup d'alimentació infantil Ordesa; i un projecte de computació en núvol per a la gestió i logística eficient de granges de porcí, liderat pel professor Lluís Miquel Pla i amb l'ajuda d'Agrifood SL.

El programa UdL-Impuls es va posar en marxa l'any 2010 amb l'objectiu de potenciar la col·laboració en projectes de R+D+i entre els grups de recerca de la Universitat i les empreses. Va permetre la posada en marxa de 10 programes d'investigació sobre temes com ara la robòtica aplicada a la recollida de fruita, els nous mètodes de predicció per al conreu de tòfona o el control de plagues.

La UdL compta amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per al desenvolupament d'aquesta activitat, entre altres, amb una aportació d'un milió d'euros per cinc anys. A l'octubre s'obrirà una nova convocatòria per a investigacions que es desenvolupin en el període 2017-2019.

Consulteu la notícia.