Març 2012

El Concurs IdeaUdL rep 19 propostes d'idees de negoci i conclou el seu bloc formatiu

Concurs IdeaUdL

IdeaUdL, I Concurs de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores convocat pel Trampolí Tecnològic, ha rebut 19 propostes procedents d'estudiants universitaris, titulats i investigadors en formació de la UdL.

Els membres dels projectes seleccionats han completat el bloc formatiu de 16 hores, centrat en l'elaboració del pla d'empresa i impartit per professors de l'àrea de coneixement d'Organització d'Empreses de la UdL i de professionals amb experiència en la creació i la gestió d'empreses.

A partir d'ara els participants disposaran d'assessorament personalitzat mitjançant la figura d'un tutor, que donarà suport a l'equip durant tot el procés.

La data límit per lliurar el pla d'empresa és el 27 d'abril de 2012 a les 12.00 hores. (+)

Premi Emprendedores 2012 Fundación Everis

Premis Emprendedores 2012

La Fundació Everis convoca aquest premi que fomenta l'aparició de nous emprenedors avalats o descuberts per acadèmics de reconegut prestigi i que faciliti el finançament de projectes empresarials amb clars objectius d'innovació, viabilitat i benefici per a la societat.

Els candidats podran presentar la seva proposta als Premis Emprendedores 2012 de manera online, a través d'aquesta pàgina web, fins les 19:00 horas del dia 1 de juny de 2012.

La Fundación Everis premiarà als guanyadors amb una dotació econòmica de 60.000 euros, per al desenvolupament i llançament de l'empresa. Així mateix, es podrà concedir un accèsit als projectes que hagin quedat finalistes, dedicant a aquest fi la quantitat de 40.000 euros.

Per a més informació consultar Premi Emprendedores 2012

Premi EmprendedorXXI de "la Caixa"

EmprendedorXXI

“la Caixa” convoca la sisena edició del Premi EmprendedorXXI amb l'objectiu d'identificar, reconèixer i acompanyar a les empreses innovadores de recent creació amb major potencial de creixement d'Espanya.

El concurs compta amb dues categories:

- la categoria "emprendesXXI", dirigida a empreses llavor, d'àmbit autonòmic i estatal.

- la categoria "crecesXXI", dirigida a empreses en desenvolupament, d'àmbit estatal.

Addicionalment, i de forma conjunta amb la Fundació “la Caixa” s'otorgarà un premi accèsit a l'emprenedor social per reconèixer entre els finalistes de "emprendesXXI" i "crecesXXI" aquella iniciativa amb major impacte social.

El període de presentació de candidatures finalitza el dia 9 de maig per la categoria "emprendesXXI" i el 30 de maig de 2012 per la categoria "crecesXXI".

Per a més informació consultar Premi EmprendedorXXI

El Govern impulsa el programa "Catalunya Emprèn" per fomentar l'emprenedoria i la creació de llocs de treball

Programa Catalunya Emprèn

El Govern impulsa l'elaboració i el desplegament del programa Catalunya Emprèn, que té com a objectiu contribuir al naixement d'un mínim de 60.000 noves empreses i la creació de 100.000 llocs de treball en els propers 4 anys. La dotació del programa per part de la Generalitat ascendirà a 200 milions d'euros. (+)

Ajudes GENOMA ESPANYA 2012

Genoma

Genoma Espanya convoca universitats, centres públics de recerca i hospitals públics i privats així com noves empreses de base tecnològica que vulguin obtenir finançament durant l'any 2012 per a: sol·licitud de patents biotecnològiques o suport a la comercialització i valorització de patents biotecnològiques mitjançant projectes de desenvolupament i/o creació de spin-offs. (+)

Termini: convocatòria oberta tot l'any 2012.