Desembre 2017

La UdL, en serveis mínims fins el 7 de gener

Tancament

La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant setze dies aquest Nadal per estalviar uns 66.500 euros (40.000€ en energia, 25.000€ en neteja i 1.500€ en comunicacions), una quantitat similar a l'assolida durant els mateixos períodes dels anys anteriors, segons informa el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla. La majoria d'edificis suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 23 de desembre i 7 de gener, ambdós inclosos, mantenint un servei de seguretat les 24 hores en tots els campus.

Els dies festius totes les instal·lacions romandran tancades (25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener). Els serveis mínims s'estableixen pels dies 23, 27, 28, 29 i 30 de desembre; 2, 3, 4 i 5 de gener. Restaran en funcionament les biblioteques de la Facultat de Lletres, al Rectorat, i Ciències de la Salut, que obriran de 9.00h a 21.00h; a excepció del 5 de gener, que només funcionarà la del Rectorat i fins a les 15.00h. També resten obertes les sales d'estudis de tots els campus de la UdL, menys la de l'ETSEA.

El Registre General de la UdL no funcionarà els dies de serveis mínims, donat que hi ha en funcionament el registre electrònic. Així mateix, mantenen la seua activitat l'edifici CREA i la consergeria de l'Edifici Polivalent, al campus de Cappont; al de Ciències de la Salut, l'estabulari i la Unitat docent de la Facultat de Medicina a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, els dos edificis de Biomedicina, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida; i al campus d'Agrònoms, l'edifici AB.

Aquest és el setè any consecutiu que la UdL aplica aquesta mesura, que va començar a l'estiu del 2011 coincidint amb les retallades pressupostàries. Es tracta de "deixar les instal·lacions universitàries en serveis mínims durant els períodes d'inactivitat docent per poder fer front a la retallada del finançament públic", segons explica la Gerència.

Consulteu la notícia

Oberta la convocatòria "Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental. Locals i Internacionals"

Nuclis

ACCIÓ ha obert la convocatòria de Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental per a empreses, el programa d'ajuts per a projectes d'R+D.

Aquest programa incentiva aquells projectes d'R+D duts a terme a Catalunya, amb una R+D diferencial i d'alt impacte per al territori i per a les empreses. La convocatòria presenta dues modalitats en funció del tipus de projecte que la teva empresa estigui portant a terme:

- Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental Locals
Si tens un projecte de recerca industrial i desenvolupament experimental, dut a terme de forma individual o en col·laboració (almenys 2 empreses), pots accedir a aquesta convocatòria. El projecte ha d'estar desenvolupat a Catalunya i que comporti l'obtenció de productes i processos nous o millorats tecnològicament respecte als existents.
Termini: 1 de març de 2018
Més informació

- Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental Internacionals
Aquesta convocatòria dóna suport a actuacions d'R+D col·laboratives entre empreses de Catalunya i empreses d'altres països, en el marc dels programes ERA-net i dels programes bilaterals internacionals signats entre ACCIÓ i tercers països.
Termini: 1 de març de 2018
Més informació

Els projectes han d'estar emmarcats dins les tecnologies transversals identificades en l'estratègia RIS3CAT: TIC, Nanotecnologia, Materials avançats, Fotònica, Biotecnologia i Manufactura avançada. I, a més, dintre dels següents àmbits sectorials d'impacte: indústria alimentària; indústries de la química, energia i recursos; sistemes industrials; indústries de la mobilitat sostenible, indústria del disseny, indústries de la salut, indústries culturals i basades en l'experiència.

Es poden beneficiar d'aquest ajut empreses amb establiment operatiu a Catalunya, i que comptin com a mínim amb un any de vida en la data de sol·licitud de l'ajut.