August 2017

La UdL, en "serveis mínims" fins el 27 d'agost

Tancament UdL

La Universitat de Lleida (UdL) deixa els seus edificis en serveis mínims durant tres setmanes a partir d'aquest dissabte, 5 d'agost, per estalviar uns 80.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses; una quantitat similar a la dels estius passats. La majoria d'edificis romandran en serveis mínims fins el 27 d'agost, tot i que el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla, recorda que l'activitat continua, sobretot en espais de recerca.

Resten en funcionament de dilluns a divendres la biblioteca de Ciències de la Salut, amb horari de 9.00h a 15.00h, i la sala d'estudis del mateix campus, de 15.00h a 21.00h. A més, hi haurà servei de seguretat les 24 hores a tots els campus, així com recepció de correu i paqueteria durant els matins. Per primer cop no hi haurà registre presencial de documents, donat que hi ha en funcionament el registre electrònic, ha explicat la secretària general de la UdL, Teresa Areces.

Pel que fa a instal·lacions de recerca, funcionen l'estabulari i l'edifici docent de Ciències de la Salut a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova; l'edifici de Biomedicina 1, que acull l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida; i el Centre d'Investigació d'Energia Aplicada, al campus de Cappont; aquest darrer, del 21 al 25 d'agost.

Consulteu la notícia

Nova línia d'ajuts directes d'1,5M€ per a start-ups catalanes

Start-up Capital d'ACCIÓ

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- ha obert una nova línia d’ajuts directes de fins a 75.000 euros per a les start-ups tecnològiques catalanes. Es tracta de la nova línia d’ajuts Start-up Capital d’ACCIÓ, amb 1,5 milions d’euros de pressupost, que té per objectiu garantir cada any el creixement en fase inicial d’una vintena d’empreses emergents catalanes.

Aquest ajut s’ofereix a les start-ups que tenen la tecnologia com a principal factor diferencial i per a les quals aquest suport representi l’impuls necessari per accedir a les primeres rondes de finançament privat. Són ajuts directes d’entre 45.000 i 75.000 euros que les empreses emergents destinaran a executar el seu pla de negoci, un 80% dels quals s’entregaran abans d’iniciar el projecte i sense necessitat d’aval.

Les start-ups, que han de tenir entre 3 mesos i 3 anys de vida per beneficiar-se de l’ajut, podran destinar aquests diners a l’adquisició de materials i equipaments, les despeses de personal, el lloguer d’espais, la contractació de serveis a tercers i serveis legals, l’elaboració d’estratègies de comunicació i les llicències d’ús de software. La iniciativa també contempla que l’start-up pugui utilitzar aquest ajut per realitzar proves pilot i prototips, així com per assumir les despeses associades a la sol·licitud de patents.

La voluntat de la línia d’ajuts Start-up Capital, a banda d’impulsar el creixement de les empreses emergents catalanes, és contribuir a l’enfortiment dels ecosistemes d’innovació oberta a Catalunya.

La convocatòria estarà oberta fins al 31 d'octubre de 2017.

Consulteu més informació