Novembre 2013

Seminari "Protecció de software i patents en electromecànica"

Seminari

Aquest matí s'ha celebrat a la Universitat de Lleida el seminari "Protecció de software i patents en electromecànica", una activitat formativa organitzada conjuntament pel Trampolí Tecnològic de la UdL i el Centre de Recerca INSPIRES a través de l'ICE.

La sessió, dirigida al personal docent i investigador de la universitat, ha estat dividida en dues parts. La primera part, a càrrec del Sr. Jordi Elias de Clarke, MODEM & Co, s'ha centrat en revisar els conceptes bàsics entorn de la patentabilitat en els àmbits del software i l'electromecànica, mitjançant exemples pràctics.

La segona part, a càrrec de la Sra. Maria Lumbierres de la Xarxa EEN-ACCIÓ, s'ha centrat en presentar els serveis de cooperació tecnològica que ofereix la xarxa EEN.

La sessió s'ha desenvolupat a la Sala de Graus de l'Escola Politècnica Superior, al campus de Cappont.

Programa MAP EADA-ACCIÓ

Programa MAP

El programa MAP - Market Assessment Program és un programa d'assessorament i suport a la innovació que té la missió de portar al mercat els projectes d'investigació, recolzats pels diversos programes d'ACCIÓ, tant els que estan en fase de Valoració Tecnològica (VT) o aquells de noves empreses de base tecnològica (EBT), entenent per EBT les empreses que se'n serveixen de la tecnologia com a barrera d'entrada que preservi la seva competitivitat i les diferenciï de la resta de les seves competidores.

Per això, EADA configura equips de projectes que, sota la supervisió de tècnics d'ACCIÓ, estructuren el model de negoci d'aquests projectes, amb l'objectiu d'acostar-los a un "investment grade" que faciliti el seu acostament al mercat amb elevades probabilitats d'èxit.

Cada equip de projecte d'EADA està format per participants dels diversos programes Màsters i pels representants de l'equip emprenedor, dirigits per un professor, professional expert en el tema del projecte admès, complementat per una tutoria acadèmica i un panell d'experts que el jutgen.

L'output del projecte és un Pla de negoci complet i, com a conseqüència del resultat dels treballs, els millors projectes poden ser seleccionats per ser recolzats per la Iniciativa de Capital Llavor d'EADA a la IncubAceleradora d'EADA BIHOOP, per algunes de les acceleradores participants en el programa d'ACCIÓ "START-UP CATALONIA", o per les actualment ja existents en l'ecosistema emprenedor abans d’enfrontar-se al veredicte del mercat.

L'outcome del Programa és la presentació d'un grup de projectes i start-ups a grups de potencials inversors interessats que decideixin aportar els recursos que es necessiten per començar la seva etapa de creixement i de desenvolupament.

Aquest programa es dirigeix a professionals dels centres públics d'investigació i emprenedors que estiguin pensant a crear una empresa de base tecnològica o hagin creat empreses de base tecnològica que es trobin en els primers estadis de desenvolupament, els models de negoci estiguin encara per validar o hagin de delimitar un mercat d'interès i evolucionar enfrontant-se a la prova del mercat.

El termini per presentar propostes finalitza el 2 de desembre de 2013.

Els centres tecnològics de la xarxa TECNIO de la Generalitat han facturat 135,1 milions d'euros al 2012

TECNIO

Els centres tecnològics de la xarxa TECNIO, impulsada per la Generalitat de Catalunya a través d'ACCIÓ, han facturat 135,1 milions d'euros al 2012. Són dades presentades avui pel director general d'Indústria, Antoni Ma Grau, en el marc de la jornada per a empresaris "TECNIO: el teu soci tecnològic" que ha tingut lloc al TecnoCampus Mataró-Maresme.

Catalunya compta amb 89 centres tecnològics que han treballat amb més de 6.000 empreses i entitats clients durant l’últim any, en àmbits com la nutrició, la química, l’enginyeria electrònica o les TIC, entre d’altres. Hi treballen 3.451 persones, una tercera part de les quals són doctors.

En total, aquests centres han creat 11 empreses spin-off durant l’últim any, i han llicenciat o venut 18 patents catalanes. Els centres TECNIO són l’eix del model d’innovació que la Generalitat impulsa actualment per a Catalunya i la seva funció és posar la investigació al servei de les empreses catalanes.

La FECYT finança amb 190.000€ un projecte de valorització de tecnologia de la UdL

FECYT

El projecte de valorització "Nuevo agente bioconservante para productos de IV gama: validación técnica y viabilidad comercial", a desenvolupar pel grup de recerca mixt de Postcollita de la UdL i de l'IRTA, ha rebut un ajut de 190.000€ per part de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), fundació pública que impulsa el desenvolupament tecnològic, la transferència de coneixement i la innovació.

L’ajut ha estat concedit en el marc del Programa de “Apoyo al desarrollo y comercialización de patentes” de l’antiga Fundación Genoma España, recentment integrada a FECYT. El mateix projecte també ha estat guardonat enguany amb el primer premi del Concurs VALORTEC, en la categoria de Pla de Comercialització d’una patent, iniciativa que duen a terme les Unitats de Valorització d’ACCIÓ.

Entrevistem a la Dra. Inmaculada Viñas, responsable del projecte.

Consulteu l'entrevista.