Setembre 2012

Matins Emprenedors a la UdL

FCE

La Universitat de Lleida, en el marc del Programa d’Atenció Integral a l’Ocupabilitat dels Estudiants Universitaris (projecte finançat pel Ministeri d'Educació) i coincidint amb el 25è aniversari dels Estudis d’Economia i Empresa, organitza un cicle de conferències orientat a sensibilitzar i fomentar la iniciativa i la cultura emprenedora entre l'estudiantat, valorant l’emprenedoria com una opció laboral factible i amb una connotació positiva en el context econòmic actual.

Les conferències estan adreçades a tota la comunitat universitària i públic interessat, i tractaran aspectes tant importants com el desenvolupament de la idea de negoci, la posada en marxa de l’empresa, els tipus de forma jurídica, eines de suport a l’emprenedoria i el Business Intelligence a la Pime.
A més, es realitzaran dues visites, al Centre Europeu d’Empreses i Innovació de Lleida (CEEILleida) i al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari (PCiTAL). (+)

El cicle inclou també dues Jornades específiques sobre:
•“Els emprenedors i les alternatives de finançament”, el proper 26 d’octubre de 2012 (+)
•“Cooperatives, Societats laborals i emprenedoria social. Una altra forma de fer empresa”, el 23 de novembre de 2012 (+)

Consulteu més informació dels actes organitzats per la Facultat de Dret i Economia (+)

2013 IESE Cleantech Venture Forum

La 6a. edició del IESE Cleantech Venture Forum ha obert el termini d'inscripció a emprenedors interessats en exposar els seus projectes davant d'inversors el proper 22 de febrer de 2013 al Campus Norte del IESE a Barcelona.

El IESE Cleantech Venture reuneix a emprenedors de primer nivell amb inversors en una jornada on s'exposen les últimes tecnologies i models de negoci en el camp cleantech.

Per consultar mes informació (+)

VI edició del premi Joven Empresa Innovadora

JovenEmpresa

Amb el premi Joven Empresa Innovadora es pretén reconèixer la creació de noves empreses Innovadores a Espanya.
Hi poden participar empreses que siguin joves (menys de 6 anys), petites (no més de 50 treballadors) i amb una intensitat investigadora elevada.

El concurs és de caràcter nacional i es celebra a la ciutat de Saragossa. Dota a l'empresa guanyadora d'un premi de 6.000€ i el termini de presentació de sol·licituds és fins el 30 de novembre de 2012.

Consulteu més sobre el concurs (+)

Presentació al PCiTAL de la convocatòria del Fondo de Emprendedores

Repsol

El vicepresident de Repsol, César Gallo, va presentar el passat 3 d'octubre al Parc Científic la convocatòria del Fondo de Emprendedores 2012, que promou la Fundació Repsol. La tinent d’alcalde de Noves Tecnologies i vocal del consell d’administració del Parc, Montserrat Mínguez; el gerent, Josep Clotet, i el director científic, Santiago Planas, han assistit a la trobada, en la qual han participat emprenedors del Parc. (+)

El Fondo de Emprendedores de Repsol selecciona a través d’un concurs nacional els millors projectes d’emprenedors en el camp de l’energia energètica. Repsol assessora i subvenciona els projectes finalistes en la seva fase inicial. El termini de presentació de propostes finalitza el 16 de novembre de 2012. (+)

Els objectius del Fondo de Emprendedores són promocionar la innovació i el desenvolupament empresarial en aquest àmbit, donar suport a la creació de noves empreses i intensificar la col•laboració públic i privada en R+D+I, entre altres.

Emtech, la conferència de tecnologies emergents del MIT, torna a Espanya

emtech

Emtech és la conferència més important del món sobre tecnologies emergents, organitzada per la revista Technology Review, de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). Destaca per ser un punt de trobada de referència entre els gurús tecnològics més importants del món i els joves innovadors espanyols més prometedors amb empresaris i inversors interessats en nous projectes.

Després de l'èxit de Emtech Spain 2011, el MIT consolida la seva aposta per celebrar per segona vegada la seva conferència europea a Espanya. Emtech Spain 2012 es durà a terme els dies 22 i 23 de novembre a la ciutat de Màlaga i oferirà una oportunitat excepcional a científics, tecnòlegs, empresaris, innovadors i emprenedors d'assistir a un aconteixement únic que cambiarà la seva visió sobre el futur més pròxim i sobre com liderar el camí fins a ell.

Més informació (+)

GLOBALleida posa en marxa el programa INVESTMENT READINESS

mans

El programa INVESTMENT READINESS és un programa de formació i assessorament per guiar les empreses cap a un nou estadi de creixement, amb els objectius principals de portar una idea al mercat i/o impulsar el creixement d'una empresa ja constituïda.

Es vol donar suport als emprenedors en les necessitats de capital/finançament, acompanyament en el procés amb els stakeholders i assessorament en el model de negoci i en àrees puntuals (financera, jurídica, comercial, etc.).

El programa està constituït per diferents etapes a les que els emprenedors podran accedir de manera continuada del 17 de setembre fins al 17 de desembre. Consulteu més informació (+)

214 milions d'euros de circulant per a les empreses

Prestec

Continua oberta la convocatòria del Préstec i+i Circulant 2012 d'ACC1Ó. Aquest préstec posa a disposició de les empreses fins a 214 milions d'euros perquè financiïn projectes de creixement en innovació i la internacionalització.

Es tracta d'una línia de préstec en condicions preferents en forma de garanties per finançar les necessitats de circulant d'empreses en creixement i amb viabilitat empresarial. Aquesta línia complementa el Préstec i+i, que des de setembre del 2011 promouen conjuntament ACC1Ó, l'Institut Català de Finances (ICF) i diverses entitats financeres.

L'import mínim dels préstecs és de 100.000 euros i el màxim de 600.000 euros, amb un termini d'amortització de 3 anys.

La convocatòria està oberta fins a l'exhauriment de pressupost o fins al 31 de desembre. (+)