Salut finança un projecte de recerca de Lleida per lluitar contra la COVID-19

Investigadors

El Departament de Salut, mitjançant la Direcció General de Recerca i Innovació en Salut (DGRIS), finançarà amb 4 milions d’euros un total de 19 projectes de recerca i innovació per a la prevenció i tractament de la malaltia Covid-19. En el marc d’una convocatòria d’urgència amb la col·laboració de Biocat, els projectes han estat seleccionats d’entre investigadors i investigadores dels diferents centres de recerca sanitària compromesos amb l’aliança IRISCAT (Instituts de Recerca i Innovació en Salut de Catalunya).

Un d'aquests projectes està liderat pel professor de la Universitat de Lleida i investigador Manel Portero i per l'investigador Pasqual Torres, del grup de Fisiopatologia metabòlica de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida). El projecte amb títol 'Reposicionament terapèutic dirigit a la inhibició de l'expressió d'ACE2 i de proteòlisi de trímer S viral' consisteix en identificar potencials fàrmacs dirigits contra la proteïna ECA2, clau per a l'entrada del virus SARS-coV2.

El procés d'avaluació i selecció de les propostes ha estat liderat per experts del Departament de Salut i l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), amb el suport extern d'una desena d'assessors internacionals, que han seleccionat els 19 projectes entre un total de 42 propostes. Els projectes que rebran finançament inclouen teràpies contra la Covid-19 (noves teràpies, teràpies d'anticossos i plasma, assaigs clínics amb noves combinacions i usos de medicaments ja comercialitzats, i assaigs clínics amb fàrmacs en investigació per a altres indicacions); vacunes i tractaments preventius; estudis genètics i estudis predictius (identificació de factors de virulència i biomarcadors de pronòstic, i projectes per estudiar la resposta immune poblacional i predicció de complicacions).

S'espera que alguns dels projectes seleccionats puguin arribar als pacients abans de finalitzar l'any i nodreixin l'assistència clínica de noves eines per combatre el SARS-CoV-2, a mesura que es vagi obtenint evidència científica.

Consulteu la notícia