Presentació del Fons d'Emprenedors Fundació Repsol a la UdL

Fons d'Emprenedors

L'Escola Politècnica de la UdL va acollir ahir la presentació del Fons d'Emprenedors de la Fundació Repsol, a càrrec de representants de l'Institut Cerdà.

Repsol, un dels majors grups energètics mundials, a través de la seva Fundació promou el Fons d'Emprenedors Fundació Repsol. Aquesta iniciativa s'emmarca dins de l'estratègia del Grup Repsol de millora de la sostenibilitat dels models energètics actuals.

El Fons d'Emprenedors Fundació Repsol vol potenciar l'Energia Social i persegueix els objectius següents:

- Promoure la innovació i el desenvolupament empresarial en el camp de l'eficiència energètica, aprofitant les oportunitats de millora que ofereix el sector de l'energia.

- Donar suport a la creació de noves empreses, recollint la sensibilitat social per al foment i la creació de nous llocs de treball.

- Catalitzar la participació de l'inversor privat en la creació i promoció de noves empreses i en la cerca i captació de talent.

- Aproximar, tant conceptualment com estratègicament, els processos de recerca i innovació a les demandes del mercat, i viceversa.

- Intensificar la col·laboració público-privada en R+D+i a Espanya.

- Fomentar la implantació de mesures innovadores d'eficiència energètica amb especial impacte social.

La convocatòria es dirigeix a emprenedors que hagin constituït o tinguin la intenció de constituir una empresa en el camp de l'eficiència energètica. Està destinat a projectes sobre eficiència energètica que no estiguin en fase embrionària ni final. L'objectiu és covar-los durant un màxim de 2 anys i amb una dotació mensual de 6.000 euros, ampliables fins a 12.000 euros.