Premis Nacionals de Recerca 2013

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport del Govern de la Generalitat de Catalunya, convoca enguany els Premis Nacionals de Recerca, els quals tenen com a finalitat fomentar el reconeixement social de la ciència i, molt particularment, divulgar entre la societat catalana l'activitat científica dels investigadors i investigadores vinculats al nostre país.

Els guardons consten dels premis següents:

1. Premi Nacional de Recerca. Premia l'investigador o la investigadora del sistema català de recerca i innovació que hagi contribuït de manera significativa internacionalment a l'avenç d'una disciplina científica durant el 2013 en qualsevol dels seus àmbits: ciències humanes i socials, ciències de la vida i de la salut, enginyeries i tecnologia i ciències experimentals. El premi consisteix en una figura acreditativa i la quantitat de 40.000 euros.

2. Premi Nacional de Recerca al Talent Jove. Vol estimular i reconèixer l'esforç dels/de les joves investigadors/es que en la seva trajectòria professional hagin destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball científic i de recerca. El premi consisteix en una figura acreditativa i la quantitat de 10.000 euros.

3. Premi Nacional de Comunicació Cientifica. Premia la millor iniciativa de comunicació i divulgació científica de Catalunya durant l'any 2013 en qualsevol dels possibles formats i mitjans existents. El premi, sense dotació econòmica, consisteix en una figura acreditativa.

4. Premi Nacional de Mecenatge Científic. Esdevé un reconeixement institucional a les persones, empreses o d'altres entitats per la seva contribució a la generació o donació de recursos filantròpics per promoure o recolzar un projecte científic a Catalunya. El premi, sense dotació econòmica, consisteix en una figura acreditativa.

5. Premi Nacional al Partenariat Públic-Privat en R+I. Té com a finalitat reconèixer les activitats de partenariat públic-privat en recerca i en l'àmbit general de la cooperació entre el sector públic i el privat en activitats d'R+I a Catalunya. El premi, sense dotació econòmica, consisteix en una figura acreditativa.

Segons les bases dels Premis, les universitats, els centres de recerca, instituts universitaris de recerca, les acadèmies, i , en general, tots els agents del sistema català de recerca i innovació, poden presentar candidatures a les categories 1 i 2.

La presentació de candidatures caldrà realitzar-la a través del web www.fundaciorecerca.cat/premi, on hi ha tota la informació necessària i les bases per a presentar la candidatura en qualsevol de les dues modalitats obertes (1 i 2) dels Premis Nacionals de Recerca. El termini de presentació de candidatures finalitza el 27 de setembre de 2013 a les 14.00 hores.