Ordinadors de busseig i eficiència energètica, Premis "Iberus-CLH Emprende"

Premis Iberus

Un projecte que planteja una nova generació d'ordinadors de busseig tant per a apnea, pesca submarina o busseig amb ampolla i un altre que ofereix serveis de millora d'eficiència energètica han resultat guanyadors de la quarta edició dels Premis "Iberus CLH Emprende" impulsats pel Campus d'Excel·lència Internacional Campus Iberus -que aglutina les universitats de Lleida (UdL), Pública de Navarra (UPNA), la Rioja (unirioja) i Saragossa (Unizar) -, amb el patrocini del Grup CLH. Les iniciatives guardonades, la primera de la Unizar i la segona de Unizar-Unirioja, rebran 5.000 i 7.000 euros respectivament. El veredicte es va fer públic ahir en un acte celebrat en el Paranimf de la Universitat de Saragossa.

El projecte Smart Lung, defensat per la Universitat de Saragossa, s'ha imposat en la categoria "Idees de negoci". La proposta planteja una nova generació d'ordinadors de busseig tant per a apnea, pesca submarina o busseig amb ampolla que, a diferència dels dispositius actuals, permet conèixer durant la immersió els nivells reals de nitrogen, diòxid de carboni i oxigen en sang del seu usuari, podent d'aquesta forma prevenir riscos d'accidents.

En aquesta mateixa categoria, ha quedat finalista el projecte de Jaume Bagué (estudiant de Biotecnologia de la UdL) el qual proposa una caixa d'atmosfera controlada per a l'exportació de fruita.

El projecte Efitar Ingeniería, s'ha imposat en la categoria "Empresa Innovadora". Es tracta d'una empresa de professionals de la Universitat de Saragossa i de la Universitat de La Rioja que ofereix serveis de millora d'eficiència energètica, com assessoria, contractació de gas i electricitat, certificats energètics o il·luminació LED, amb la novetat de que assumeix el cost de la inversió a canvi d'una quota fixa durant tota la vigència del projecte.

En aquesta categoria ha quedat finalista INTECH3D, start-up que ofereix serveis i consultoria en impressió 3D, impulsada per John Amin (estudiant de l'EPS de la UdL) i Joan Folguera (graduat en ADE per la UdL).

Per a la selecció dels finalistes i guanyadors, un jurat d'experts ha tingut en compte criteris com l'originalitat, el grau d'aplicabilitat o el caràcter innovador de les propostes.

El lliurament dels IV Premis "Iberus-CLH Emprende" va tenir lloc ahir durant un acte celebrat en el Paranimf de la Universitat de Saragossa, en una sessió oberta al públic i amb la presència de representants del consorci Campus Iberus i del Grup CLH.

La col·laboració entre el Campus Iberus i CLH és fruit d'un conveni subscrit entre les dues parts per impulsar l'emprenedoria en aquestes regions, contribuint a la diversificació del seu teixit productiu i la generació d'ocupació.