L'A3 Leather Innovation Center de la UdL, nou agent acreditat TECNIO per impulsar la transferència tecnològica a empreses

A3

La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement–, ha acreditat 6 centres R+D+i catalans amb el segell TECNIO. L’acreditació té com a objectiu identificar aquells agents tecnològics més qualificats i amb experiència en projectes empresarials per tal de visibilitzar-los de cara a les empreses i així impulsar la transferència tecnològica a Catalunya. Amb aquestes incorporacions, TECNIO ja suma 84 entitats homologades entre grups de recerca, universitats, centres tecnològics, instituts hospitalaris i enginyeries i empreses de base tecnològica. En concret, els nous agents acreditats són:

- L’A3 Leather Innovation Center de la UdL (A3 Center-UdL), especialitzat en la cadena de valor de la pell a partir dels sectors de la nanotecnologia, biotecnologia i materials avançats.
- El Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), que es dedica al desenvolupament rural i la gestió sostenible del medi natural a partir de formació especialitzada i transferència tecnològica.
- La Fundació Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), enfocat en la biomedicina i la nanotecnologia per traslladar productes i serveis a la indústria.
- El Laboratori d’Innovació i Recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona de la UPC (InLAB FIB), especialitzat en modelació, simulació i optimització de les TIC.
- El Centre Específic de Recerca Smart Sustainable Resources de la UPC (SSR-UPC), que fa un tractament innovador dels recursos naturals i residus urbans a partir de manufactura avançada, trets de la biotecnologia i les TIC.
- La Unitat de Producció de Vectors de la UAB i el VHIR (UPV), que treballa en l’àmbit de la biotecnologia amb vectors virals de teràpia gènica.

Amb la incorporació de l'A3 Leather Innovation Center, i juntament amb el GREiA i el DBA, la UdL ja suma 3 centres amb el segell TECNIO.

El segell TECNIO permet que pimes i empreses puguin trobar les entitats que ofereixen tecnologia diferencial per tal que el teixit productiu català pugui accedir a tecnologies innovadores per resoldre necessitats tecnològiques en els seus projectes, productes i serveis. De la seva banda, per als centres tecnològics és una oportunitat per arribar a nous socis i proveïdors tecnològics i accedir a programes internacionals d’R+D+i.

Consulteu la notícia