La UdL, una de les universitats públiques més productives de l'Estat

Campus Cappont

La Universitat de Lleida (UdL) es troba entre les millors de tot Espanya quant a productivitat, segons l'U-Ranking, un sistema de classificació elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie) que ha examinat les 48 universitats públiques de l'Estat. La UdL se situa en tretzena posició global, vuitena en recerca, desena en docència i trenta-setena en innovació i desenvolupament tecnològic.

L'informe destaca especialment el creixement que la UdL ha experimentat en l'àrea de recerca i posa de relleu que, amb aquest increment de la seua qualitat investigadora, supera universitats com l'Autònoma de Barcelona, la Complutense de Madrid o la de Salamanca. Quant a docència, la Universitat de Lleida també es situa per sobre d'altres històriques com la d'Alcalà d'Henares o la de Santiago de Compostel·la.

Les classificacions generades per U-Ranking ofereixen ordenacions segons el volum de resultats obtinguts per cada universitat i segons la productivitat tenint en compte la grandària de cada centre. La Pompeu Fabra és la universitat més productiva, tant a nivell global com en docència i en recerca. Mentre, la Politècnica de València lidera el rànquing en innovació i desenvolupament tecnològic. En volum de producció el primer lloc és per a la Complutense de Madrid, mentre en aquesta categoria la UdL cau fins al lloc 44.

Per elaborar els rànquings d'aquest projecte s'han seleccionat variables que representen els recursos captats -per exemple, els recursos competitius per a recerca-, la producció -per exemple, la taxa d'èxit dels alumnes o els documents publicats per professor-, la qualitat -per exemple, el factor mitjà d'impacte de les publicacions o les patents comercialitzades- i la internacionalització -per exemple, els alumnes que participen en programes d'intercanvi, les coautories internacionals de publicacions o els fons captats en convocatòries europees de projectes de recerca.