La UdL, segona de l'Estat en excel·lència de la producció científica

UdL

La Universitat de Lleida (UdL) és la segona de l'Estat espanyol en excel·lència i lideratge de la seua producció científica durant el període 2007-2011, només superada per la Rovira i Virgili (URV) de Tarragona. Així ho assenyala l'Informe 2012 de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD) del Banco Santander, presentat fa pocs dies a Madrid. Mentre la UdL obté un percentatge del 9'18, la URV n'aconsegueix un 10'53. En tercer lloc se situa la Universitat de Vigo, amb un 9'08.

L'excel·lència d'un treball científic ve determinada per la seua pertinença al conjunt de documents que formen el 10% dels que més cites hagin rebut en la seua categoria temàtica a la base de dades Scopus any a any. Aquest indicador reflecteix la capacitat de protagonisme i iniciativa dels investigadors d'una institució i representa el coneixement més apreciat per la comunitat científica.

Dins l'àrea d'Agricultura i Ciències Biològiques, la UdL és la primera en lideratge dels seus articles, amb un percentatge del 10'63%, per davant de la Miguel Hernández d'Elx (10'04) i la Universitat Rovira i Virgili (9'78). També és tercera al rànquing per citació normalitzada (1'52), per darrere de la Pompeu Fabra (1'90) i la URV (1'60).

L'informe de la Fundación CyD té com a objectiu analitzar la contribució de les universitats espanyoles al desenvolupament econòmic i social. A banda dels rànquings de productivitat científica, també tracta la inserció laboral dels titulats, els pressupostos dels centres i la col·laboració universitat-empresa. Pel que fa a l'àmbit econòmic, la UdL és la dotzena en despesa per alumne, amb 7.840 euros.