La UdL, present a l'Atles de la Innovació a Catalunya 2016

Atles de la Innovació

La Casa de Convalescència de Barcelona va acollir el dimecres 15 de juny la presentació pública de l’ “Atles de la innovació a Catalunya” impulsat per la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI).

En aquesta segona edició de l’Atles s'han recollit divuit experències de cooperació universitat-empresa, totes elles amb un alt impacte innovador. Un d'aquests divuit casos és el protagonitzat per la Unitat de Millora Genètica i Gestió del Porcí de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida, vinculada al centre Agrotecnio, i el Grup Batallé. Com a resultat de la seva col·laboració, iniciada fa quinze anys, el Grup Batallé està desenvolupant actualment un sistema integral de millora de la qualitat de la carn i aplicant un marcador genètic patentat per la UdL que permet identificar els porcs més predisposats a generar greix amb més contingut d'àcid oleic.

Cada any s’escullen casos d’estudi per tal de descriure i difondre experiències de cooperació entre grups de recerca de les universitats públiques catalanes i empreses. L'objectiu és mostrar, des d'àmbits i casos molt diversos entre ells, els elements que intervenen en aquesta col·laboració.

L’acte de presentació, especialment adreçat a tots aquells responsables de la recerca i la innovació a empreses i universitats, va comptar amb la participació d’alguns dels integrants de les experiències seleccionades.

Consulta la notícia.

En el següent enllaç podreu consultar les imatges de l'acte: https://flic.kr/s/aHskyA6y9s

Consulta el cas "Pernils amb pedigrí"