La UdL a l'Open Innovation Forum

Open Innovation Forum

El passat 5 d'octubre, Fira de Barcelona va acollir l'Open Innovation Forum, el punt de trobada entre necessitats d'innovació i propostes de solució. La Universitat de Barcelona -a través de la Fundació Bosch i Gimpera-, la Universitat Autònoma de Barcelona -a través del Parc de Recerca UAB-, la Universitat Politècnica de Catalunya, l’IQS Tech Factory, ACCIÓ i Expoquimia-World Chemical Summit van unir esforços per proposar conjuntament solucions innovadores a problemes socials i empresarials.

La Universitat de Lleida, a través de la Unitat de Valorització i Transferència (Trampolí Tecnològic) i el Centre DBA, va participar en la trobada ajudant a resoldre les necessitats d'innovació plantejades per les empreses. Mitjançant una agenda d’entrevistes pre-concertades, les empreses i investigadors es van reunir per explorar com desenvolupar i tirar endavant les innovacions.

Aquesta primera edició de l’Open Innovation Forum ha estat enfocada a quatre sectors: salut, alimentació, química i energia. Més de 40 empreses d’aquests àmbits han llançat les seves necessitats d’innovació, basades tant en el desenvolupament de nous productes o serveis, millores de processos o prototips. Hi han participat tant petites i mitjanes empreses com grans companyies, com Chiesi, Almirall, AC Marca, Carinsa, Casa Ametller o Carburos Metálicos.

Entre els 70 reptes plantejats es troba el desenvolupament d’eines de geocalització per a productes farmacèutics, noves tècniques d'encapsulació d'aromes, fragàncies i bioactius, materials d’impressió 3D, noves molècules per al sector cosmètic, o eines per preveure el cost elèctric de mercat.

Durant la trobada, amb més de 150 participants, es van dur a terme 200 reunions entre les empreses i els investigadors.