La nova convocatòria del Programa Indústria del Coneixement triplica els ajuts per al desenvolupament de projectes innovadors de base científica

Indústria del Coneixement

La nova convocatòria del Programa Indústria del Coneixement, que s’ha presentat avui en el decurs d’una jornada celebrada a l’edifici MediaTIC, triplicarà els ajuts per al desenvolupament de projectes innovadors de base científica. Concretament, es preveu el finançament d’un total de 105 projectes en les diferents fases de valorització i prototipatge fins a introduir-los en el mercat.

El Programa Indústria del Coneixement, impulsat per la Secretaria d’Universitats i Recerca i que compta amb la col·laboració de l’Institut Català de Finances (ICF), consta de tres modalitats d’ajuts que es corresponen a les diferents fases de desenvolupament d’un nou producte, tecnologia, procés, servei o model de negoci:

- Llavor. Són els ajuts destinats a la primera fase de valorització: protecció del coneixement generat, primeres proves (preprototips), etcètera.

- Producte. Aquesta modalitat s’enfoca a valoritzar la segona fase dels resultats de la investigació, així com a l’obtenció de prototips.

- Mercat. Correspon a la fase de capitalització early-stage i es tracta d’una línia de préstecs participatius de l’ICF que funciona en règim de coinversió públic-privada.

Les convocatòries Llavor i Producte estan obertes als equips de recerca de les universitats, els centres de recerca, els centres tecnològics, les fundacions hospitalàries i les institucions sense ànim de lucre dedicades a la recerca.

La línia de finançament Mercat s’adreça a empreses joves i innovadores, establertes a Catalunya i que hagin sorgit d’una universitat catalana o un centre CERCA.

Les primeres convocatòries del Programa Indústria del Coneixement han permès finançar 76 projectes amb la concessió de 4,5 milions d’euros. En la nova convocatòria, que es publicarà al llarg d’aquest mes de març, l’import augmentarà fins als 5,5 milions per concedir 105 ajuts en les tres modalitats de finançament. Una xifra que triplica les subvencions atorgades en la primera convocatòria, que van ser un total de 36.

El programa Indústria del Coneixement, que compta amb cofinançament de fons FEDER (2014-2020), s’implementa en un moment de maduresa del sistema català de recerca, amb un alt nivell d’excel·lència científica. Aquest programa forma part de les estratègies del Govern, impulsades des de la Secretaria d’Universitats i Recerca, per afavorir que la recerca que es fa a Catalunya es transformi en innovació amb un doble objectiu: la millora de la competitivitat i el benefici del conjunt de la societat.

A través d'aquest enllaç us podeu descarregar les presentacions de tots els ponents.

Consulteu la notícia