La despesa en R+D de Catalunya al 2015 ha assolit un 5,8% més que el 2014

Baiget

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, va anunciar el passat divendres que “per primer cop des del 2008 creix la inversió en R+D de Catalunya”. Baiget va explicar que el 2015 l’R+D ha augmentat un 5,8% en relació a l’any anterior i que ha crescut a les universitats, a les administracions públiques i “molt especialment en l’àmbit de les empreses”. De fet, el conseller va assegurar, en el marc de la missió organitzada per ACCIÓ a Cuba, que les empreses catalanes “s’han cregut que si volen estar presents al món també han de fer inversions en R+D”.

El creixement de la inversió en R+D a Catalunya és superior al del conjunt de l’Estat espanyol, amb un augment del 2,7%, i s’explica pel creixement de la inversió empresarial i l’ensenyament superior. Així, el 2015 la inversió de les empreses catalanes en R+D va ser de 1.773 milions d’euros, un 6% més que l’any 2014, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

El conseller va donar a conèixer aquestes dades a l’Havana, on ha signat un acord amb el centre de biotecnologia més important de Cuba, BioCubaFarma, per promoure projectes conjunts amb empreses i centres catalans en l’àmbit del sector biofarmacèutic.

Consulteu la notícia.