La Caixa destina 1,8 milions d'euros a la transferència al mercat dels resultats de la recerca científica

CaixaImpulse

La Caixa destinarà 1,8 milions d'euros a la transferència al mercat de resultats de recerca científics de "qualitat" amb la segona edició del programa CaixaImpulse, una iniciativa única en l'Estat espanyol que pretén impulsar la transformació del coneixement científic originat en centres de recerca, universitats i hospitals, en empreses i productes que generen valor en la societat, tant en empresa derivada (spin-off) com en forma d'un acord de transferència.

El programa es desenvolupa en un moment en que a Espanya la recerca es troba en una situació òptima respecte al nivell d'excel·ència científica, però presenta certes deficiències en la transferència dels coneixements del laboratori al mercat.

En aquesta segona convocatòria s'amplia de 15 a 20 els projectes seleccionats, augmenta la inversió destinada a cadascun dels escollits, que podrà arribar als 70.000 euros, i s'allarga el període d'acompanyament, que passa de 6 a 8 mesos.

La convocatòria es dirigeix a projectes de l'àmbit de les ciències de la vida i la salut, proposats o presentats per centres de recerca espanyols, que siguin propietaris o copropietaris d'actius protegits o en procés de protecció.

Els projectes presentats inciaran un procés de selecció que consta de dos fases: avaluació de les propostes a càrrec d'avaluadors de l'àmbit de les ciències de la vida i de la salut, i del món empresarial; i entrevistes presencials amb un panell d'experts europeus de diferents àmbits: farmacèutiques, escoles de negoci, empreses de salut o biotecnològiques.

El termini per presentar projectes finalitza el 15 de juliol.