El projecte UniSCool de la UdL, finalista de la Call for Technologies 2021 de The Collider

The Collider 2021

The Collider, programa pioner d'innovació i transferència de tecnologia promogut pel Mobile World Capital Barcelona, ha seleccionat els 15 millors projectes per resoldre reptes de la indústria i que podran participar en la nova edició del programa.

Un d'aquests projectes és UniSCool, presentat per Montse Vilarrubí, investigadora del Grup de Recerca de Sistemes Dinàmics Aplicats a l’Energia Solar (SDAES) de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, que proposa una solució de refrigeració transversal per a problemes de gestió tèrmica de l'electrònica de potència, centres de dades, vehicles elèctrics o cèl·lules fotovoltaiques. El projecte, que ha comptat amb l’assessorament de la Unitat de Valorització i Transferència de la UdL, rebrà 2.000€ gràcies a la col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de promoure la validació de la ciència amb el mercat.

A la Call for Technologies 2021 s'han presentat un total de 39 projectes qualificats dels sectors salut, indústria 4.0, energia, mobilitat i agri-food. L'objectiu principal de The Collider és impulsar la transferència de tecnologia, apropar la ciència al mercat, així com fomentar l'actitud emprenedora en universitats i centres de recerca per generar spinoffs d’alt valor per a la indústria i la societat.

Consulteu més informació