El Govern obre els primers ajuts del Programa "Indústria del Coneixement" per al desenvolupament d'empreses de base científica

Indústria del Coneixement

El Govern ha presentat avui els primers ajuts del Programa Indústria del Coneixement que tenen com a objectiu afavorir el desenvolupament de noves empreses de base científica. Concretament, es tracta de les primeres dues convocatòries semestrals de les fases Llavor i Producte corresponents, respectivament a la primera i a la segona fase de valorització d’un producte abans de la seva arribada al mercat.

Amb l’obertura dels primers ajuts, es posa en marxa aquest programa que “incentiva i dóna els instruments per desenvolupar empreses des de la gran capacitat de generació de coneixement que té Catalunya”, tal i com ha detallat el secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà.

La primera convocatòria de la fase Llavor atorgarà 20 ajuts amb un pressupost de 25.000 euros per a cada projecte de preprototip. Pel que fa a la primera convocatòria de la fase Producte, afavorirà el desenvolupament de 8 prototips pressupostats per un import total de fins a 150.000 euros. En ambdós casos, els possibles beneficiaris d’aquests ajuts tenen fins l’11 de febrer per formalitzar les sol·licituds a través de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), que s’encarrega de la gestió el programa. Les dues convocatòries estan obertes als equips de recerca de les universitats, els centres de recerca, els centres tecnològics, les fundacions hospitalàries i les institucions sense ànim de lucre dedicades a la recerca.

Pel que fa a la tercera fase del Programa Indústria de Coneixement, anomenada Mercat, el conseller delegat de l’Institut Català de Finances, Josep-Ramon Sanromà, ha avançat que l’Entitat ha obert una línia de préstecs participatius de 2 milions d’euros a través de la qual es preveu finançar –en règim de coinversió público-privada– 20 projectes per començar l’acció comercial i la producció, entre d’altres. “La línia per aquest any és de 2 milions d’euros però sí hi ha més demanda de projectes podríem ampliar-la”, ha subratllat Sanromà. En aquesta fase el finançament global per projecte, serà d’entre 100.000 i 400.000 euros.

Consulteu la notícia.

Accediu a les convocatòries.