El Govern dona llum verda a les accions del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement que desplegarà l'estratègia integral en R+D+I

PNSC

El Govern ha aprovat avui el document final del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement (PN@SC) que servirà per orientar les futures polítiques públiques amb l’objectiu de fer de Catalunya un país capdavanter en innovació i amb una economia basada en el coneixement. L’actual crisi causada per la pandèmia de la Covid-19 i els seus efectes econòmics i socials han posat en evidència el paper central del coneixement en l’elaboració de qualsevol tipus d’estratègia. En aquest context, el Pacte esdevé l’instrument per desplegar una estratègia integral en R+D+I a Catalunya, ja que per aconseguir un sistema excel·lent d’innovació és necessària una estratègia pública sostinguda per promoure i facilitar la innovació empresarial.

Amb l’Acord de Govern d’avui, es formalitza un pas més del recorregut del PN@SC, que ha liderat el Departament d’Empresa i Coneixement. El màxim organisme del Pacte, el Plenari, va aprovar per unanimitat aquest document final en la reunió que, el passat 13 de maig, va estar encapçalada pel president Quim Torra, juntament amb la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón. Els 78 representants de les universitats, dels centres de recerca, de l’estudiantat, dels sindicats, del món empresarial, de l’àmbit territorial i de tots els grups polítics amb representació al Parlament de Catalunya, així com d’altres àmbits del Govern de la Generalitat, van mostrar el seu acord total amb les 84 grans accions que recull el Pacte per fer de la innovació l’eix vertebrador de l’estratègia de país i que situï Catalunya en valors comparables als del països capdavanters.

Consulteu la notícia