Dos sistemes d'aïllament acústic i de control d'hipertensos guanyen els premis BIT

BIT

Un sistema d’aïllament acústic per a construccions i una aplicació tecnològica de control, diagnòstic i gestió de pacients hipertensos han guanyat la segona edició del II Premi BIT a la Innovació Tecnològica de les Terres de Lleida, guardó atorgat aquest dimecres, en el marc de l’edifici CeDiCo del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL). El Premi BIT, dotat amb 12.000 € (6.000 per a cada modalitat), constitueix un reconeixement a aquells models de negoci de base tecnològica que generen activitat econòmica a les comarques lleidatanes. El guardó està promogut per la Fundació Centre Europeu d’Empreses i Innovació de Lleida (CEEILleida), el Trampolí Tecnològic de la Universitat de Lleida i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida.

El Premi BIT (Modalitat Propietat Industrial) ha recaigut en el prexobloque, un revolucionari sistema d’aïllament acústic (i, en menor grau, tèrmic) per a construccions presentat per Jesús Uriol, responsable de Prexo Ibérica. El sistema suposa una notable millora —en eficàcia, temps, cost i comoditat— respecte a les solucions tradicionals com el formigó, el pladur o altres sietemes ceràmics.

El Premi BIT (Modalitat Software) ha estat per Josep Cuadrado, membre del Departament Informàtic DIFALE (Distribuidora Farmacéutica Leridana) i Francesc Solsona, professor de l’Escola Politècnica Superior de la UdL, creadors de Hesoft Group. Projecte sorgit de la Universitat de Lleida (UdL), Hesoft Group ha desenvolupat una aplicació tecnològica de control, diagnòstic i gestió de pacients hipertensos. (+)