Concurs VALORTEC, convocatòria oberta

VALORTEC, el 1r Concurs de plans de negoci de patents i EBT s’engloba dins del marc de les accions d’innovació, creació d’empreses i valorització tecnològica que es porten a terme des de la Xarxa d’Unitats de Valorització (Trampolins Tecnològics) d’ACC1Ó. Aquesta Xarxa està formada per la Universitat Ramon Llull (ESADE i La Salle), Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Lleida, Universitat de Vic, IESE i la Vicepresidència Adjunta de Transferència del Coneixement (VATC-CSIC).

La idea del Concurs parteix del propòsit d’animar els investigadors catalans (universitats, centres de recerca, centres tecnològics i instituts hospitalaris) perquè apliquin el seu coneixement al desenvolupament de serveis i productes amb possibilitats de comercialització. També es vol fer conèixer als professors i als investigadors el seu paper com a dinamitzadors de l’economia del territori i agents actius en l’intercanvi de coneixement i la transferència tecnològica de la universitat a la resta de la societat.

Entenem, doncs, que per potenciar l’arribada a mercat de projectes tecnològics hi ha dues vies principals, la creació d’spin-offs i la llicència de patents sorgides de la recerca. Amb aquest nou enfocament, en el concurs s’establiran dues categories:

- Pla de negoci de comercialització d’una patent/tecnologia.

- Pla de negoci de creació d’una EBT (Empresa de Base Tecnològica).

Els participants hauran de prendre part en una d’elles depenent el model de negoci que es vulgui triar per transferir la tecnologia de la tecnologia.

Des de les diferents unitats de valorització es potenciarà la continuïtat dels projectes i se’ls donarà suport un cop finalitzat el Concurs perquè es facin efectius els plans de negoci dissenyats.

Un altre objectiu del Concurs és establir un canal de comunicació amb els investigadors per apropar-nos a les seves necessitats i col·laborar en qualsevol iniciativa d’idea de negoci.

Us animem a tots a participar-hi!

(+)