BIT! Premi a la Innovació Tecnològica de les Terres de Lleida

El Trampolí Tecnològic de la Universitat de Lleida, la Fundació Centre Europeu d’Empreses i Innovació (CEEILleida) i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) organitzen aquest premi amb l’objectiu de potenciar la capacitat innovadora dels emprenedors de les Terres de Lleida, fomentar l’activitat investigadora privada i pública, i alhora el rendiment empresarial dels seus resultats i premiar la creativitat i l’actitud emprenedora dels diferents col·lectius on es genera R+D+i.

El vicepresident segon de la Diputació de Lleida, Josep Presseguer, va presentar les bases per a accedir al II Premi a la Innovació Tecnològica de les Terres de Lleida BIT!. A l’acte hi van assistir el director del CEEILleida, Guillermo Hervera; el director gerent del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), Josep Clotet; el vicerector de Política Científica i Tecnològica de la Universitat de Lleida(UdL), Ramon Canela, i la directora del Trampolí Tecnològic de la Universitat de Lleida (UdL), Maribel Palau.

Presseguer va dir que cal donar suport a la innovació des de tots els vessants: “Començant pel camp de la investigació,seguint en l’àmbit de la creació d’empreses i acabant pel suport a la comercialització de cadascun dels productes.” També va destacar la novetat d’enguany: la inclusió del premi “Software”, amb el qual es reconeixeran empreses amb menys de dos anys d’existència que hagin desenvolupat un programari propi.

El premi consta de dues modalitats: la de propietat industrial i la de software (‘programari’). El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació necessària finalitzarà el 15 d’abril de 2011. El guanyador de cadascuna de les modalitats rebrà un premi de 6.000 euros i tots els premiats gaudiran també d’accés directe a serveis d’assessorament i suport per a la posada en marxa del projecte, així com el desenvolupament favorable de l’empresa dins del Ceeilleida i del PCiTAL.