Assistim al Future Industry Congress

Future Industry Congress

Avui, 27 de novembre, ens hem desplaçat a l'Espai Bital de l'Hospitalet de Llobregat, per assistir al Future Industry Congress, el congrés sobre indústria avançada, digital i connectada que organitza el centre tecnològic Eurecat.

En aquesta 3a edició i sota el lema Worthwhile technologies: going lighter and smarter s'ha comptat amb un ponent d'excepció, Robert Pearlstein, vicepresident de Negocis Corporatius i Desenvolupament Internacional de l'Stanford Research Institute, entitat que ha portat multitud d'innovacions al mercat global (SIRI, Alphanet, l'ultrasò, robot quirúrgic da Vinci, entre moltes altres).

Segons Pearlstein, “la millor manera d’aprofitar les noves oportunitats és identificar els problemes que les tecnologies poden ajudar a resoldre”. No obstant això, adverteix, “les empreses han d’evitar implementar la tecnologia per la tecnologia, ja que els clients busquen solucions als seus problemes”, independent de les eines que s’utilitzin. De fet, “al voltant del 50 per cent de les noves companyies que fracassen ho fa perquè no hi ha demanda dels seus productes o serveis”, igual que els nous negocis en empreses existents, alerta. Per evitar-ho, tant les grans com les petites i mitjanes empreses “han de buscar fora del seu sector central noves idees i inspiració, establir les aliances estratègiques correctes, ser audaços i anar cap als mercats globals en aquesta nova era de serveis personalitzats, d’assistents digitals i d’aprenentatge automàtic”, afirma.

La taula rodona sobre innovació a la indústria, que ha estat moderada per la directora de Tecnologia d’Eurecat, Myriam García-Berro, ha comptat amb el director general d’Enginyeria Nous Models de Nissan Europe, Sergio Alcaraz; el managing director d’Hartmann, Jordi Guinovart; la CEO de Grup Carinsa, Vanesa Martínez, i el president d’Advanced Leisure Services, Àngel Díaz.

Durant el debat, han coincidit a assenyalar la innovació com a prioritat a les seves companyies, dins de la qual han destacat els avenços per fer-la de forma continuada i cada vegada més oberta, i han remarcat el posicionament de Barcelona com a ecosistema per atraure talent.

Aquesta tercera edició del Future Industry Congress ha inclòs també quatre workshops especialitzats en tendències tecnològiques emergents, en els quals han participat 3NEO, ITENE, Kao Chimigraf-Freshcode i HP Inc, CT Enginyers, SEAT, la Universitat de Glasgow, el Centre de Visió per Computador i Createch360, entre d’altres companyies.

Consulteu la notícia