October 2011

Un projecte d'emprenedoria d'estudiants de la UdL, entre els millors d'Espanya

Accestour

Accestour, una agència de viatges per a clients amb dicapacitat ideada per quatre alumnes de la Facultat de Dret i Economia, ha estat un dels 86 projectes guardonats pel Ministeri d'Educació d'entre els 933 que es van presentar al Premi Emprenedors de les universitats públiques espanyoles. Aquesta idea de negoci d'Irene Badia, Maite Camí, Àngel Miró i Marc Planes ja va guanyar el I Concurs de Projectes d'Emprenedoria d'estudiants universitaris de la UdL el passat mes de maig, un concurs convocat pel Vicerectorat d'Estudiantat en col·laboració amb el Trampolí Tecnològic, la Facultat de Dret d'Economia de la UdL i el Ministeri d'Educació. (+)

Seminaris "Les patents com a mitjà de protecció i explotació dels resultats de la R+D+i" i "La creació d'empreses com a mitjà per transferir i explotar els resultats de la R+D+i"

Seminaris

Els passats dies 14 i 21 d'octubre de 2011 es van celebrar a la Universitat de Lleida els seminaris Les patents com a mitjà de protecció i explotació dels resultats de la R+D+i i La creació d'empreses com a mitjà per transferir i explotar els resultats de la R+D+i, una activitat formativa organitzada pel Trampolí Tecnològic de la UdL a través de l'ICE.

La primera sessió, centrada en les patents, va comptar amb 31 assistents. En la segona sessió, centrada en la creació d'EBT's, es va comptar amb 38 assistents. Els dos seminaris estaven dirigits especialment al personal docent i investigador de la UdL.

Un alumne de la UdL guanya el Concurs d'Idees Emprenedores de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària

Premi XEU

Javier Miguelena, alumne de tercer curs de Dret de la UdL, ha aconseguit el primer premi del Concurs d'Idees Emprenedores de la XEU que comptava amb més de 200 aspirants. El projecte, unes sabatilles dissenyades especialment per a invidents, està basat en la incorporació d'uns sensors que, connectats per sistema bluetooh a un GPS i a uns auriculars, ajuden la persona a situar-se mitjançant indicacions auditives.

La idea guanyadora rebrà assessorament per a elaborar el pla d'empresa i buscar el finançament necessari per tirar endavant el projecte. (+)